Παράκαμψη Βασιλικού και Αμαρύνθου από το 1985



Στην τελική ευθεία φαίνεται να μπαίνει το έργο της βελτίωσης της Εθνική οδού Χαλκίδας - Λεπούρων - Κύμης και ειδικότερα των τμημάτων, που αφορούν στην παράκαμψη των οικισμών Βασιλικού και Αμαρύνθου αφού το Νομαρχιακό Συμβούλιο γνωμοδότησε την Τετάρτη 27 Ιουνίου, ομόφωνα θετικά για την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.

Πρέπει να επισημανθεί ότι στο εν λόγω Νομαρχιακό Συμβούλιο εκφράστηκαν όλες οι απόψεις, ενώ πριν το θέμα έρθει προς συζήτηση είχαν προηγουμένως ενημερωθεί όλα τα δημοτικά συμβούλια και οι ενδιαφερόμενοι φορείς των οποίων οι ενστάσεις προσμετρήθηκαν.

Στις δύο παρακάμψεις αναφέρθηκε ο μελετητής του έργου (από το 1985) κ. Φορνέζης.

Σχετικά με την παράκαμψη του Βασιλικού τόνισε πως αρχίζει στην περιοχή της Λαμψάκου, εν συνεχεία τον άξονα της παράκαμψης της Ερέτριας και καταλήγει κοντά στο Λινοβρόχι, ενώ προβλέπεται μια γέφυρα 60μ στον ποταμό Λήλαντα και ένας ανισόπεδος κόμβος σε θέση κεντροβαρικά του Βασιλικού που θα διευκολύνει τη διέλευση προς Φύλλα και Βασιλικό και παράλληλα θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της Εθνικής οδού. Όπως αναφέρθηκε η γέφυρα είναι κοντά στις εγκαταστάσεις του ΑΣΑΧ, αν και θα μελετηθεί για να μην δημιουργηθούν προβλήματα.

Αναφορικά με την παράκαμψη της Αμαρύνθου ο κ. Φορνέζης είπε πως η Εθνική οδός διέρχεται βόρεια της Αμαρύνθου σε απόσταση ενός χλμ περίπου, ενώ δύο προβλήματα - ενστάσεις που παρουσιάστηκαν θα μελετηθούν ώστε να επιλυθούν. Η παράκαμψη καταλήγει στο Hotel Olympic Star και στην συνέχεια θα ενώνεται με τον υφιστάμενο δρόμο προς Αλιβέρι.

Ο Νομάρχης Ευβοίας, Ν. Παπανδρέου εξέφρασε την ικανοποίησή του για την παρουσίαση της προμελέτης μετά από από 17 χρόνια και επεσήμανε πως ο οδικός άξονας προς τη Νότιο Εύβοια, είναι ένα χρόνιο όνειρο των Ευβοέων, που θα λύσει πολλά προβλήματα. [1]

Μοιάζει με πρόσφατο δελτίο τύπου, αλλά συμπληρώθηκαν 20 έτη από την δημοσίευσή του, ενώ η αρνητική εξέλιξη των έργων αυτών αποτυπώνεται και σε νεότερη επιστολή του 2007, του τότε Νομάρχη. Η παράκαμψη Βασιλικού ήταν έτοιμη να ενταχθεί για την κατασκευή του έργου προϋπολογισμού 19 εκ.€, χωρίς τις απαλλοτριώσεις. [2]

Τα μόνα έργα που υλοποιούνται είναι αυτά της "πράσινης ανάπτυξης" και μάλιστα με αυστηρό χρονοδιάγραμμα, προκειμένου να καταστεί η Εύβοια ως βιομηχανική πλέον περιοχή, η "πράσινη μπαταρία" της Αττικής. 

Ο τελευταίος οδικός άξονας με συγχρηματοδότηση της Ε.Ε. θα κατασκευστεί στην Κρήτη (Β.Ο.Α.Κ, ενημέρωση 2/2 τελικά και αυτός με ΣΔΙΤ) και στο εξής μόνο με Σ.Δ.Ι.Τ. θα είναι δυνατή η υλοποίηση τέτοιων έργων με αντιπαροχή λιμάνια, βουνά, ορυκτό πλούτο..., ενώ κατά τον ποιητή [...] σε πολυεθνικό μονόδρομο, το μέλλον μου δώσαν αντιπαροχή [...] [3]


Πηγές:

[1] Εφημερίδα "Η φωνή των Ανδρονιάνων"

[2] http://www.naevias.gr/?q=node/326

[3] https://energizinggreece.gr/2021/07/20/protasi-kainotomou-sdit-gia-tin-axiopoiisi-tou-limena-tis-kymis-kai-ti-dimiourgia-neou-dromou-xalkida-kymi/


http://www.eviatop.eu/2023/09/blog-post_6298.html?m=1

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου